כששואלים מורה או גננת מה המתנה הכי מקסימה שקיבלה מהורים לסוף השנה – רובן יגידו שמתנות יכולות להיות מאוד מושקעות ומשמחות, אבל עם כל הכבוד, אין כמו המילים האמיתיות של הילדים וההורים כדי לגרום להן לדמוע ולהתרגש, לשמור אותן לתמיד, לקרוא בהן שוב ושוב ולהפוך למזכרת לחיים.
לכולנו חשוב לדעת שמעריכים אותנו, את העבודה הקשה שלנו, את המאמצים וההשקעה. ואיזו עבודה יכולה להיות יותר קשה מלהכיל, ללמד, לחנך ולאהוב שלושים ומשהו ילדים בבת אחת? במקצוע החשוב הזה יש למילים שלנו משמעות עצומה. הן במקרים רבים הדלק והניצוץ שגורם להמשיך. חוץ מזה, כשאנחנו מתאמצים לומר תודה בכתב, הילדים שלנו לומדים מאיתנו שהכרת תודה היא דבר חשוב וראוי.
כדי להגיד תודה למורה המקסימה של בני עומר, החלטנו בסוף השנה שעברה למלא עבורה יחד כל הכיתה קופסה של כרטיסי ברכה מא' ועד ת'. כרטיסי הא"ב האלה הם אחת המתנות האהובות ביותר בסטודיו שלי. כל קופסה מכילה כרטיס לכל אות בא"ב, ושורות מסומנות עם מקום לכתוב כמה מילים באות המסויימת.
הגעתי לכיתה ביום החופשי של מיכל והסברתי לילדים שאנחנו מכינים לה ברכה משותפת לסוף השנה. שאלתי מי רוצה לכתוב משהו על כרטיס, וכל מי שרצה התאסף סביבי. לא חייבתי להשתתף (בכל זאת בית ספר דמוקרטי…). רוב המשתתפות היו בנות, וכמה בנים הצטרפו, ביניהם עומר.
הילדים חשבו על רעיונות כמעט לגמרי בעצמם, עם טיפה עזרה והכוונה שלי. היה מקסים לראות את הרעיונות שהם העלו. הם לקחו את הרעיון הבסיסי ופיתחו אותו לדברים שהם מאחלים למיכל ומקווים שיקרו לה: "שתרכבי על סוס יפה מאוד ותטפלי בסוס" באות ס' למשל. פרייסלס!
"זה טוב שאת ג'ינג'ית", כתבה ילדה ג'ינג'ית מתוקה במיוחד באות ג'. אין סיכוי שהייתי מצליחה להמציא ברכה כזו, זה קסם יצירתי שיש רק לילדים.
גם באותיות "קשות" יחסית לפיצוח הם הצליחו להפתיע אותי. "את מריחה קמו ורד". איזו מתיקות, ושגיאת הכתיב רק מוסיפה בעיני.
איזו מורה לא תתרגש לשמוע שהתלמידים שלה חושבים שהיא נחמדה ונעימה, יפה מאוד וגם "כֵּפית"?
הכרטיס שכתב עומר אומר הכל. "לימדת אותי לכתוב".
כמה הרבה רגש ואיזה עולם שלם טמון בשלוש מילים פשוטות.
השנה החלטתי ליצור קופסאות מיוחדות שמיועדות במיוחד למורות ולמורים.
בהמשך הפוסט תוכלו לקרוא את החוויות וההמלצות של אמהות שכבר ניסו ומילאו קופסאות כאלה, וגם לקבל טיפים חשובים למילוי.
אפשר לקנות קופסה מכל הכיתה (המורה שלנו מא' ועד ת'), ואפשר לקנות גרסה שמיועדת למילוי על ידי ילד או ילדה אחת (המורה שלי מא' ועד ת').
כמובן שגם לגננות מגיעה קופסה משלהן. לכן יצרתי גם קופסה מיוחדת לגננת או לצוות הגן. בגילאים האלה הילדים עוד לא יודעים לכתוב בדרך כלל, וכאן ההורים ימלאו את הכרטיסים בכל הדברים שהופכים את הגן למקום בטוח ואוהב שאליו הם שולחים את הילדים בכל בוקר בשמחה.
אני אוהבת שכותבים בכרטיסים את הדברים שמייחדים את הגן או הגננת שלכם: הבובה שיושבת ליד הגננת בימי הולדת, השיר הקבוע במפגש הבוקר, מסורות מיוחדות לחג או שבת או פעילות שזכורה לכם במיוחד מחנוכה או מפסח. לכל גן יש את החפצים, המאכלים והחגיגות המיוחדים שלו, ומקסים לשים לזה לב ולהאיר את זה בכרטיסים.
את הרעיון של כרטיסי א"ב שמיועדים למורה המציאה יפעת, לקוחה וותיקה ומקסימה שלי. היא פנתה אלי כשבתה מאי בדיוק עמדה לסיים את כיתה ב' ולהיפרד מהמורה האהובה שליוותה אותה במשך שנתיים כל כך משמעותיות בחייה. יפעת ביקשה שאעצב קופסת כרטיסי א"ב בהתאמה אישית, עם שמה של המורה טל על הקופסה ועל כרטיס הפתיחה.

יפעת מספרת:
"מאי נהנתה ומאוד התרגשה מהתהליך. כמובן שהחלק המרגש ביותר היה לתת לטל את המתנה, מודה שגם אני התרגשתי! כשטל פתחה את המתנה היא לא יכלה להסתיר את ההתרגשות וילדות נוספות שהיו בכיתה מיד רצו לראות את המתנה וכולן חיבקו אותה. למחרת כשפגשתי את טל היא חיבקה אותי וציינה שזאת המתנה הכי מושקעת שהיא קיבלה ושהיא הראתה את המתנה לכל המורים בחדר מורים. לא נשארה אף עין יבשה. זאת מתנה שהיא בעצם מחוות תודה ענקית".
הטיפים של יפעת למילוי הכרטיסים על ידי ילד או ילדה:
1. שבו עם ילדכם לעבודה משותפת, זה זמן כיפי ומרגש.
2. שאלו את ילדכם אם יש לו/ה רעיונות, דברים שהיא אוהבת במורה במיוחד, דברים שהוא מאחל לה או דברים שהמורה לימדה אותו. יכול מאוד להיות שתגלו דברים שלא ידעתם!
3. כתבו כל משפט וברכה על דף נפרד לפני מילוי הכרטיסים.
4. אם חשוב לכם – תקנו שגיאות כתיב וניסוח.
5. תנו לילדכם להעתיק את המשפטים בכתב ידם לכרטיסים.
בכיתה של הבת של טליה הזמינו קופסה כזו לכבוד "יום המורה" והחליטו למלא את הכרטיסים כל הכיתה יחד. כשכיתה שלמה רוצה למלא יחד הקופסה המתאימה היא "המורה שלנו מא' ועד ת'", ואפשר לבקש ממני כרטיסים נוספים, לפי מספר הילדים בכיתה.
"הגעתי לכיתה של הבת שלי", טליה מספרת. "כיוון שהילדים היו רק בכיתה א', חשבנו כולנו יחד על הצעות שיכולות להתאים לכל אות וכתבנו אותן על הלוח. בעיני כדאי לנסות לתת לילדים להעלות כמה שיותר רעיונות, זה יוצא הכי אותנטי ונכון. היו ילדים שהעלו רעיונות עבור אות שקיבל חבר או חברה מהכיתה וזה היה מקסים וחברי. כל ילד קיבל כרטיס עם אות ומקום לכתוב ומילאנו ביחד בו זמנית. זו מתנה נהדרת לסוף כיתה א' כי הם עוסקים בכתיבה ובאותיות וזה ממש קלאסי. המורה של הבת שלי מאוד מאוד התרגשה לקבל את קופסת הכרטיסים שלה".

הטיפים של טליה למילוי הכרטיסים על ידי כיתה שלמה:
1. הגיעו לכיתה ביום החופשי של המורה, בתיאום עם המורה המחליפה.
2. חלקו לכל ילד כרטיס עם אות.
3. אם הילדים צעירים, אפשר לחשוב יחד על רעיונות ולכתוב אותם על הלוח.
בכיתות גבוהות יותר ילדים יוכלו להיות לחשוב בעצמם על רעיון לאות שקיבלו.
4. כל ילד מעתיק את הברכה בכתב ידו לכרטיס שלו.
5. אפשר לתת לילדים לצייר ציור למורה על דף נפרד.
זה מאוד כיף לילדים "להשתחרר" ולצייר על דף גדול, ואתם תצאו עם שתי מתנות מרגשות.
6. צלמו כמה כרטיסים לדוגמה ושלחו להורים בקבוצת הווטסאפ הכיתתית.
כשהם יראו את הכרטיסים מלאים בכתב היד של ילדיהם – ההתרגשות וההתלהבות מובטחות.
כמה קל ונעים ליצור מתנה שכולה הערכה, אהבה ותודה.
כל מה שצריך זה 22 אותיות.
אפשר לקנות את קופסאות הכרטיסים בחנות שלי.
במקרה של מילוי על ידי כיתה אפשר לבקש תוספת כרטיסים בהתאם למספר הילדים בכיתה.
ויש גם חותמות עץ מיוחדות למורות וגננות, חותמת למנהלת ואפילו למורה לבלט.
שיהיה לכם סוף שנה קל ומהנה!
הילדים שלכן מילאו כרטיסי הערכה מא ועד ת' למורה? צלמו ושלחו לי!
אני רוצה לראות איזה דברים מהממים הם המציאו.
42 תגובות
המתנה הכי שווה, by far! זה לא מדהים שמה שאת עושה בחיים זה בעצם לעצב לאנשים חפצים שמעודדים/מעוררים אותם לשדרג את היחסים שלהם, להביע אהבה והערכה לסביבה שלהם, ולהוסיף טוב לעולם, וכל זה בלי להיות פסיכולוגית או יועצת הורות וזוגיות?
תודה רבה מירי! האבחנה שלך מאוד מעניינת.
אחד הדברים שבאמת מובילים אותי בבחירת המתנות שאני מעצבת זה "להוסיף טוב לעולם" (קצת פומפוזיות עוד לא הרגה אף אחד).
אני באמת מנסה לא להמציא מתנה רק כי זה "יפה ומקסים" אלא שיהיה בה ערך שקשור ליחסים בין אנשים.
נעמה יקירה.. את הגשמת חלום!!
היכולת שלך להקשיב, להרגיש ולהבין את מהות הרעיון מדהימה!
יצרת מוצר/מתנה עם ערך כל כך חשוב של נתינה!!
הכי פשוט זה לגשת לאיזו חנות ולקנות מתנה לסוף שנה..
אבל את הצלחת לקחת את הרעיון מעבר לסתם מתנה..
את הוספת את הערך האישי של הילד, התודה שלו והערכה שלו למורה!!
ואין לי ספק שאת המתנה הזאת המורה לא תשכח אף פעם!!
תודה רבה רבה
תודה רבה יפעת! היה נפלא לעבוד מולך, כנראה כי אנחנו חולקות ערכים דומים. אם יש מישהי שכיף להגשים לה מתנה זו את 🙂
מקסים ממש! עכשיו אנסה לשכנע את ההורים לשתף איתי פעולה!
תודה יערה 🙂 שלחי להם לינק לפוסט, זה יעזור לשכנע אותם
אין מילים. פשוט פשוט וכל כך מהמם. אין על מילים. מילים זה לנצח. פיצחת בעיני את הדבר הכי משמעותי בפרידה ממערכת יחסים. וזה מדהים. שולחת לשני ועדי הגנים אצלנו מקווה שאצליח לעורר תנועה.
תודה רבה רבה הגר! באמת שאין כמו מילים.
מאד מיוחד. אבל הבעיה שברוב הגנים והכיתות יש הרבה יותר מ22 ילדים. אז מה עושים?
תודה אור, כתבתי גם בתוך הפוסט שאפשר בשמחה לבקש ממני כרטיסים נוספים שישלימו למספר הילדים בכיתה. זה ללא עלות.
זה נפלא. אצלי הם עוד לא בבית ספר אבל אני שומרת וגוזרת ליום שבו יהיה רלוונטי
תודה הילה 🙂
מתנה כל כך מלאת רגישות. אכן מילים הם הדבר שמורות / גננות הכי אוהבות לקבל ולא שובר ל-X ובקופסא הזו המילים באמת אומרות הכל. מקסים. מעבירה לחברות הוועד אצלנו 🙂
תודה רבה שירה! שמחה שאת חושבת כך.
איזו מתנה נפלאה וערכית?
תודה רבה ליען!
נעמה, תודה לך על הפוסט הזה – מרגש ומשמח לדעת שיש הורים כמוך שחושבים על מתנה ייחודית, מדויקת ועם תשומת לב לאנשי החינוך – המורות והגננות!
כמי שמקבלת מתנות מדי שנה, המתנות הכי משמעותיות שקיבלתי הן בסופו של דבר הדברים שהילדים כתבו ויצרו בעצמם. הלוואי ואיזו אמא מהכיתה שלי קוראת את הפוסט ותאמץ את הרעיון 🙂 מתנה מושלמת!
תודה ליאת. אני שמחה לשמוע שמורה מרשימה ומעוררת השראה כמוך חושבת כך.
נעמונת
אחת המתנות אם לא ההההה מתנה הכי מקסימה ומרגשת שאפשר לתת למורה /גננת.
את שופעת רעיונות שזה לא יאומן.
והביצוע ההההההורס
אלופה
תודה רבה סיון הקסומה 🙂
וואו איזו מתנה משגעת! הרעיון הכי אישי ונוגע ללב שראיתי עד היום (במיוחד כשהכרטיסים מלאים בכתב היד של הילדים). מקסים
תודה שירה, מסכימה שכתב היד של הילדים מכווץ את הלב במתיקותו
אני בכנות חושבת שזו ה-מתנה הכי שווה שאשת חינוך יכולה לקבל.
מעבר למקוריות כמובן, זה כל כך מלא רגש, וכשזה בא מילדים זה גם הכי אמיתי וכנה.
שיחקת אותה. מקסים מקסים מקסים. כרגיל 🙂
תודה רבה רבה חן!
אויש זה מקסים. בדיוק היה לי ברשימות לרכוש אצלך למסיבת בת מצווה של ביתי קופסה כזו. המוצר גאוני. לגננת/מורה שלימדה א-ב יש ערך מהמם בנוסף. מקסים מקסים.
תודה רבה אפרת, איזה כיף שאהבת 🙂
מהמם! זה בול מה שאני צריכה. המטפלת המדהימה של הבן שלי בשנתיים האחרונות. זאת תהיה התוספת האישית מאיתנו למתנה הקבוצתית שבטח נקנה מכל ההורים ?
איזה כיף ליאת! דברי איתי בפרטי אם תרצו
זאת מתנה גאונית, והכי מרגשת אבר!!!
תודה 🙂
מתנה נהדרת, מושקעת ומרגשת! אני בדיוק בתהליך חשיבה של מה לתת לגננות השנה (חשבתי על כלי קרמיקה שלי. אבל בשנה שעברה נתנו כלי קרמיקה שלי+אחד של עלמה וזה היה כל כך הרבה יותר שווה! השנה אין לנו)….
רעיון מקורי ו- כן, שוב – מרגש! לראות את הכתב של הילדים והניסוחים שלהם…. פשוט מדהים!
טוב אני חייבת להזמין אחד. לא למורה אבל זה יהיה ליומולדת!
כלי קרמיקה שאת = עלמה הכנתן נשמעת כמו מתנה מדהימה. אחד הקוראים שלי שגר בחו"ל
שלח לי תמונה שהוא הכין גרסה באנגלית של הכרטיסים מא' ועד ת', בכתב יד בעשייה ביתית וזה היה מקסים.
בכיתה של הבת שלי שסיימה יב לפני שנתיים. הכינו היודטניקים במסיבת הסיום טקס שהתבסס על אותו רעיון. בו העניקו למחנכת מתנות סימבוליות מא ועד ת . היה מקסים לראות את ההתארגנות שלהם לקראת הטקס.
מקסים! כמה חמוד שיודבתניקים עשו כזה דבר
זה פשוט מרגש נעמה. בתור מורה זו בהחלט ה-מתנה שהייתי רוצה לקבל ושהייתי שומרת עד יומי האחרון. רעיון נפלא וכל כך כיף שזה נגיש לרכישה 🙂
תודה רבה תמר!
זה פשוט מדהים ויצירתי ומעורר שמחה אמיתית בלב. אני אבדוק עם תמרי שלי אם היא רוצה שנזמין למורה שלה. איזה יופי של רעיונות
תודה רבה יונית! כיף לשמוע 🙂
אשמח לרכוש ממך את המוצר המופלא הזה. לכבוד מורתי האהובה !!
בשמחה 🙂
אשמח לטלפון רוצה להזמין לילדי הגן את קופסת האותיות
הי ענת,
בשמחה רבה. הטלפון שלי הוא 050-7206030 ואכתוב לך גם מייל.
תודה!